Over Mij

Dag mensen, mijn naam is Ricardo. Ik heb een onderzoek gedaan naar de cruciale aspecten bij het kiezen van biologische producten door consumenten. In mijn onderzoek ben ik opzoek geweest naar de gezondheid voordelen enerzijds en anderzijds de milieuvoordelen. Met mijn onderzoek wil ik bijdragen aan de groei van de biologische voedselmarkt. Wat ik heb geconstateerd is dat wanneer de advertenties gerelateerd zijn aan de waarden van de consumenten, ze vaak op een betere manier worden gewaardeerd.

Ik heb mijn onderzoek in drie fasen uitgevoerd: de resultaten van de eerste twee studies hebben aangetoond dat voor de aankoop van biologische producten eerder menslievende motieven prevaleren dan zelfzucht, terwijl het derde onderzoek heeft aangetond dat de invloed van cultuur en milieu zelfs meer dan de reputatie van het merk prevaleren. Ik vind het daarom nuttig om de voorspellingen over de keuze van de consument te overwegen om de producten op basis van waarschijnlijke verwachtingen jegens hen.

Ik heb ervaren dat hoewel de voordelen voor de menselijke gezondheid meestal indirect zijn, zijn de voordelen van het gebruik van biologische landbouwproducten doorgaans directer. Zeer gerichte werkingswijzen stellen telers ook in staat om nuttige insecten in hun velden te behouden, waardoor de teler minder afhankelijk wordt van conventionele chemische bestrijdingsmiddelen. Aan de hand van deze bevindingen heb ik dan ook makkelijk mijn keuze kunnen maken en kies ik ervoor om biologische producten te consumeren.